Kjøpsvilkår og kjøpsinfo

Hekta På Tur

Hekta På Tur AS.
Org nr: 916 154 593 MVA

Adresse:
Hekta På Tur
Borgeskogen 41c
3160 Stokke

E-post: kundeservice@hektapatur.no
Telefon: (+47) 974 75 536

Åpningstider for kundeservice: 08-16 Man-Fre.

Hvordan handle på www.hektapatur.no?

Vi ønsker at det skal være så enkelt som mulig for deg som kunde å finne de produktene du er ute etter. For å finne riktig produkt er det i hovedsak to måter.
1. Benytte søkefeltet øverst på siden.
2. Navigere deg til riktig produkt via menyen.

På toppen av siden finner du vår hovedmeny. Ved å holde musepekeren over denne vil du se underkategoriene innenfor hvert hovedpunkt. Du kan dermed navigere deg direkte til en underkategori dersom du ønsker det. Når man er inne på en av kategoriene vil man på venstre side se en undermeny. Her kan du se alle underkategoriene. Vær obs på at det kan være kategorier som har flere nivåer av underkategorier.

Ved å trykke på et spesifikt produkt vil de se detaljert informasjon om produktet, samt priser (alle priser er inkl. MVA og er i NOK.) Ved å trykke på «Legg i handelkurven», legges den valgte varen i handlekurven som er tilgjengelig oppe i høyre hjørne til enhver tid. Når du har lagt alle produktene du ønsker i kurven kan du gjennomføre bestillingen ved å trykke på «Til Kassen». Her kan du også redigerer din ordre, samt gjennomføre selve bestillingen.

Betaling skjer enten via kort, Vipps eller via Avarda Faktura/Delbetaling.

Les mer om Avarda her

Generelt

Kjøpsvilkårene gjelder for alle salg av produkter og tjenester fra Hekta På Tur og vil være grunnlaget, sammen med din bestilling (ordrebekreftelse), for kjøpet. Bestillingen er bindenende når den er registrert i vårt system/server. Når bestillingen er mottatt vil du umiddelbart motta en ordrebekreftelse til e-postadressen du oppga ved bestilling. Sjekk at denne er i orden og ta kontakt med oss dersom den avviker fra hva du har bestilt eller dersom du ikke mottar bekreftelsen.

Personer må være fylt 18 år for å handle hos Hekta På Tur.

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Norske bruksanvisninger på produkter som krever dette vil enten følge med produktet eller finnes elektronisk inne på produktsiden her i vår nettbutikk.

Tilbud gjelder så lenge lageret rekker når inget annet er spesifisert.

Betalingsmuligheter

For privatpersoner benytter vi Avarda Checkout. Med denne løsningen vil du kunne betale ved hjelp av faktura, kort, delbetaling og Vipps.

Dersom du betaler med kort eller vipps som betalingsmåte så trekker Avarda beløpet når ordren er registrert.

Les mer om Avarda her

Hvor leverer vi?

Hekta På Tur leverer til fastlands Norge og Svalbard

Leveringstid

Hekta På Tur skal til enhver tid ha minimum 90% av varene sine på lager. Bestiller du innen kl. 14.30 (virkedag) vil vi pakke og sende varen innen kl. 16.00 samme dag. Normal leveringstid er 1-4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor og hvilken fraktmetode du har valgt.

Du kan selv velge ønsket fraktmetode i kassen vår. Vi benytter Bring, Bring Express og Helthjem.
Ved levering til Svalbard tilkommer et frakttilegg på kr 399,-. Dette skjer automatisk når man velger Svalbard som land/destinasjon i kassen.

Så fort din pakke er plukket opp av Bring/Helthjem vil vi sende deg en leveringsbekreftelse til e-postadressen du oppga ved bestilling. Det kan allikevel ta noen timer før pakken kan spores via fraktleverandørens systemer.

Dersom din levering blir forsinket vil vi opplyse deg om dette så fort vi har kunnskap om det. Dersom vi ikke klarer å levere varen innen rimelig tid kan du heve kjøpet. Dersom du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet grunnet forsinket levering vil vi tilbakebetale beløpet snarest og senest innen 14 dager.

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 400,- ink mva.

Pakkesporing

Sporing av pakken kan gjøres ved å gå inn på www.bring.no og taste inn mobilnummeret ditt i sporingsfeltet.

Ved mottakelse av varene

Vi tilstreber selvsagt å alltid plukke riktig vare, men det hender dessverre at vi gjør feil.

Når du har mottatt produktene bør du umiddelbart undersøke om du har mottatt det du bestilte, samt om varene har blitt skadet under transport. Dersom det er noe som er feil, skadet eller mangler ønsker vi at du skal gi oss beskjed om dette på kundeservice@hektapatur.no .

Vi betaler og sender alltid returlapp pr e-post dersom vi har sendt deg feil vare.

Angrerett

Du som kunde kan angre ditt kjøp i 14 dager i henhold til angrerettsloven. Benytt deg av angrerett/bytte- og returskjema som er vedlagt i forsendelsen du mottar fra oss. Du må gi oss beskjed om at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Kontakt oss og gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten enten via mail eller telefon.

Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter at varen(e) er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt og returlapp er mottatt. I henhold til angrerettsloven er det du som kunde som skal dekke utgiftene ved retur av varen. Dersom du ønsker at vi skal sende deg en fraktlapp med sporing pr e-post vil vi trekke fra 99,- når vi refunderer din bestilling. Om du ønsker kan du selvsagt også velge å sørge for egen fraktmetode.

Du som kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte, slik man kunne gjort i en fysisk butikk, for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du som kjøper bli ansvarlig for eventuell redusert verdi av varen. Du kan altså prøve varen, men ikke bruke varen uten å måtte betale for verdireduksjonen.

Dersom brukte varer returneres vil vi kunne kreve dekning av verdireduksjonen, dersom du som kunde har gjort mer med varen enn det man kan gjøre en i vanlig fysisk butikk.

Angreretten gjelder ikke for varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige og hygieniske årsaker, slik som f.eks undertøy o.l. Angreretten gjelder heller ikke for varer som går ut på dato, slik som f.eks turmat. Ski som det er montert binding på etter kundens ønske kan ikke byttes eller returneres, da de ikke lenger ansees for å være i original stand.

Vi streber etter å tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold og returer som er er sendt til oss ved bruk av vår fraktlapp vil bli håndtert innen 24-timer og registrert i systemet til Avarda. Avarda bruker 1-5 virkedager på å utbetale pengene til deg.

Bruk vår returløsning som du finner her dersom du ønsker å benytte angreretten.

30 dagers åpent kjøp

Angreretten er som beskrevet ovenfor er på 14 dager. Vi i Hekta På Tur tilbyr 30 dagers åpent kjøp, noe som betyr at du kan levere tilbake varen(e) og få pengene tilbake opptil 30 dager etter bestillingstidspunktet.

For at åpent kjøp skal være gyldig må varen(e) være ubrukt, ha alle merkelapper hengende på og returneres i original emballasje. Åpent kjøp gjelder ikke for varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige og hygieniske årsaker, slik som f.eks undertøy o.l. Åpent kjøp gjelder heller ikke for varer som går ut på dato, slik som f.eks turmat. Ski som det er montert binding på etter kundens ønske kan ikke byttes eller returneres, da de ikke lenger ansees for å være i original stand.

Mer informasjon om bytte og retur kan du finne her.

Reklamasjon

Ved reklamasjon må varen(e) sendes i retur til oss og vi vil behandle dette i henhold til vanlige rutiner. Noen ganger er vi nødt til å sende varen(e) videre til våre leverandører for nærmere undersøkelse. Dersom produktet kan repareres vil dette bli gjort. Reklamasjonsfristen er 2-5 år og du må reklamere til oss innen 2 måneder etter at skaden eller feilen er oppdaget.

Produkter som sendes inn skal være rene/nyvasket og vi forbeholder oss retten til å returnere produkter som ikke er rene/nyvasket.

Vi dekker fraktkostnader i forbindelse med reklamasjoner. Opprett fraktlapp selv på denne siden.

Vi følger forbrukertvisutvalgets avgjørelser. 

Garanti

Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje, feil bruk, feil behandling eller uaktsomhet. Garantiene gjelder i Norge.

Retur

Du kan selvsagt returnere varer til oss og sørge for frakt av disse selv. Eventuelt kan du bruke vår returløsning som du finner her.

Ved retur av kajakk/efoil/viltpulker og annet som sendes som stykk/partigods må du selv sørge for frakt av disse.

Returer skal sendes til:

Hekta På Tur
Borgeskogen 45 D
3160 Stokke

Tilbakebetaling

Dersom du har returnert en vare til oss vil vi gjøre det vi kan for å tilbakebetale det du har betalt samme dag som vi mottar varen(e).

Dersom du har betalt via kredittkort vil vi tilbakeføre beløpet til ditt kort.

Dersom du har benyttet Faktura eller delbetaling vil vi kreditere beløpet for varen(e). Ved retur i sin helhet vil hele fakturaen annulleres (Andre gebyrer, slik som purregebyr osv. annulleres ikke). Dersom du allerede har betalt til Avarda vil Avarda ta kontakt med deg angående ønsket oppgjør altn vil vi tilbakebetale deg til din konto.

Forbehold

Hekta På Tur tar forbehold om trykk- og spesifikasjonsfeil på produktene.

Vi forbeholder oss også retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne dersom produktet er utsolgt, feilpriset eller koster uforholdsmessig mye å supplerer.  Dersom vi er utsolgt for en vare vil vi ta kontakt med deg og gi deg beskjed om situasjonen, samt forsøke å finne et alternativt produkt. Du kan da bestemme deg for om du ønsker det alternative produktet eller kansellere bestillingen.