Kontakt oss

Kontaktinfo

Ring oss
+47 97 47 55 36

Send oss en e-post
kundeservice@hektapatur.no

Åpningstider:
08:00 - 16:00
Mandag - Fredag

Alle supporthenvendelser blir besvart fortløpende og responstid via e-post er maks 48 timer (virkedager).


Hva lurer du på?


Bestilling og Frakt


Betaling


Bytte og retur


Kjøpsvilkår


Om Hekta På Tur


Sponsing


Bestilling & Frakt

Kan jeg legge til en vare eller slå sammen bestillinger?
Vi gjør alt vi kan for at dette skal være mulig. Dersom du har valgt faktura som betalingsmåte kan vi legge til varer på din bestilling. Send en e-post til kundeservice@hektapatur.no med informasjon om hva du ønsker å få lagt til.

Har du betalt med kort må du legge inn en separat bestilling. Ta kontakt med oss via telefon eller e-post dersom du ønsker å få denne sendt sammen med en tidligere bestilling, så skal vi gjøre alt vi kan for å få det til.

Hvor mye koster frakten?
Det er fri frakt på alle bestillinger over 1500,-.
Handler du for et lavere beløp er fraktkostnaden kun 99,- uansett hvor i landet du bor.

Frakt til Svalbard koster kr 400,- uansett bestillingsbeløp.

Hvor er pakken min?
Pakken din kan du spore ved hjelp av ditt mobilnummer på posten.no.
Vi anbefaler også at du laster ned Posten sin sporingsapp. Da kan du enkelt følge med hvor pakken din er. Appen lastes ned her.

Hvordan sender dere pakker?
Vi bruker i Bring, Bring Express, Helthjem og Smartkargo til frakt.

Kan jeg få ekspresslevering?
Ja, det kan du. Vi kan sende pakker med Bring Express. Dersom du bestiller før 11.00 vil du få pakken levert samme kveld (gjelder hverdager). Smartkargo leverer dagen etter til store deler av Nord-norge.

Kan jeg hente varer hos dere?
Absolutt! Du er hjertelig velkommen til å hente varer på vårt Pick-Up-Point i Stokke, Vestfold. Velg fraktalternativet "Pick-Up-Point" når du legger inn din bestilling.


Betaling

Hvilke betalingsalternativer har dere?

Du kan enten betale med VIPPS eller Avarda.

I samarbeid med Avarda tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Avarda.

- Faktura: Forfallsdato er 30 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her

- Delbetaling

- Kortbetaling



Jeg får ikke valgt faktura. Hvorfor?
For å få muligheten til å betale med faktura må du oppgi hele ditt personnummer. Avarda vil deretter i løpet av et halvt sekund gjøre en kredittvurdering av deg og på bakgrunn av dette bestemme om du får muligheten til å bestille med faktura eller ikke.

Pengene er trukket fra kortet, men jeg har ikke fått ordrebekreftelse?
Grunnen til dette er mest sannsynlig at du har tastet feil e-postadresse. Ta gjerne kontakt med oss, så vil vi undersøke dette videre :)

Jeg har returnert en vare og ønsker pengene refundert
Så fort vi har mottatt varen(e) i retur fra deg vil vi registrere dette i systemet til Avarda. De vil deretter refundere pengene tilbake til deg.

Dersom du har betalt med kort vil pengene automatisk bli tilbakeført til ditt kort.

Bestilte du med faktura vil du få en e-post fra Avarda med informasjon rundt refunderingen.


Bytte & Retur

Jeg ønsker å bytte/returnere en vare. Hva gjør jeg?

Følg anvisningen for bytte og retur her.

Jeg har ikke betalt fakturaen og ønsker å returnere. Må jeg betale den?
Dersom du rekker å returnere varene før betalingsfristen har gått ut trenger du ikke å betale fakturaen. Har derimot fristen gått ut anbefaler vi at du betaler fakturaen, slik at du unngår eventuelle purregebyrer osv. Så fort vi mottar varene hos oss vil vi registrere din retur i systemet til Avarda og du vil få pengene refundert.

Jeg ønsker å bytte til noe som er billigere/dyrere?
Det er fullt mulig å bytte til noe som er billigere. Du vil da få refundert eventuelt mellomlegg.

Dersom du ønsker å bytte til noe som er dyrere vil du få pengene for hele kjøpet refundert og må deretter legge inn en ny bestilling. Grunnen til dette er at Avarda ikke lar oss øke verdien på din opprinnelige bestilling.


Sponsing

Hekta På Tur AS er positiv til sponsing, og vil annonsere etter ambassadører på FB, Insta og i nyhetsbrev når vi ønsker nye ambassadører.

Forutsetningen for å bli ambassadør er at du har egen blogg, er god til å ta bilder og følges av mange på Insta og FB. Du kan sende inn en søknad til ambassador@hektapatur.no og vi vil vurdere søknaden din når behovet oppstår hos oss. Vi har dessverre ikke kapasitet til å svare på alle henvendelsene.