Bytte og retur

Vi er utrolig stolte over vår 6 timers bytte og retur garanti! Det er veldig viktig for oss at du får en så positiv opplevelse som mulig ved et eventuelt bytte eller retur. Derfor har vi laget:

Hekta På Tur's 6 timers bytte- og returgaranti
Denne garantien er som følger:

1. Du får alltid fri returfrakt ved bruk av vår fraktlapp

2. Du får tilsendt fraktlapp på mail samme dag som du ber om det

3. Vi håndterer ditt bytte/retur innen 6 timer etter at vi mottar pakken hos oss

Garantien gjelder for virkedager for bytte og returer som har benyttet vår returordning, samt korrekt utfylt bytte- og returskjema.

Tips

Vi benytter Klarna som partner for betaling og de har en veldig god app man kan bruke for å se sine kjøp osv. I denne appen kan du også melde i fra om du har returnert noe til oss og dermed vil din faktura bli pauset. Appen kan du laste ned her.

Generelt

Dersom du ønsker å bytte eller returnere hele eller deler av din bestilling må du fylle ut skjemaet som fulgte med når du fikk varen. Dersom du ikke har dette skjemaet lengre kan du laste det ned i bunn av denne siden.

Hos oss i Hekta På Tur kan du angre hele eller deler av kjøpet i 100 dager. Dette forutsetter at varen er ubrukt og at den returneres i original emballasje, samt at alle merkelapper henger på. Undertøy med brutt forsegling kan ikke returneres. Se vår nettside om Kjøpsinfo og kjøpsvilkår for mer informasjon.

Ferdig betalt fraktlapp

Send en e-post til retur@hektapatur.no dersom du ønsker å få tilsendt en ferdig betalt fraktlapp. Oppgi ordrenummer og hva du ønsker å bytte/returnere i e-posten. Fri retur gjelder ikke kajakker.


Retur

Ved retur av en vare vil vi refundere beløpet så fort vi kan. Vi tilstreber å gjøre dette samme dag som vi mottar varen fra deg.


Refundering

Dersom du har betalt med kort vil pengene automatisk bli overført tilbake til ditt kort. Normeltsett vil pengene være tilbake på konto dagen etter vi registrerer din retur, men det kan i følge Klarna ta opp til 5 virkedager. Dersom du har valgt faktura vil den kanselleres dersom du ikke allerede har betalt. Hvis forfallsdato er før vi rekker å motta returen anbefaler vi at du laster ned appen til Klarna og pauser fakturaen. Har du betalt fakturaen vil beløpet bli refundert. Mer info om dette vil du få på epost fra oss når vi har mottatt og behandlet din retur.


Bytte av vare

Passet ikke det du kjøpte? Det er ikke noe problem. Fyll ut skjemaet ovenfor med informasjon om hva du ønsker å bytte til, så sender vi deg riktig størrelse/vare. Dersom varen du ønsker å bytte til er dyrere må du bestille denne på vanlig måte i nettbutikken. Vi vil refundere deg for varene du returnerer.


Reklamasjon

Ved reklamasjon må du sende med et eget ark hvor du beskriver problemet med varen. Vi vil behandle dette i henhold til vanlige rutiner og i noen tilfeller er vi nødt til å sende varen til våre leverandører for nærmere undersøkelse.

Bytte og returlapp-skjema