Bytte og retur

Dersom du ønsker å bytte eller returnere hele eller deler av din bestilling må du fylle ut skjemaet som fulgte med når du fikk varen. Dersom du ikke har dette skjemaet lengre kan du laste det ned i bunn av denne siden.

Generelt
Hos oss i Hekta På Tur kan du angre hele eller deler av kjøpet i 100 dager. Dette forutsetter at varen er ubrukt og at den returneres i original emballasje, samt at alle merkelapper henger på. Undertøy med brutt forsegling kan ikke returneres. Se vår nettside om Kjøpsinfo og kjøpsvilkår for mer informasjon.

Retur
Ved retur av en vare vil vi refundere beløpet så fort vi kan. Vi tilstreber å gjøre dette samme dag som vi mottar varen fra deg.

Refundering
Dersom du har betalt med kort vil pengene automatisk bli overført tilbake til ditt kort. Dersom du har valgt faktura vil den kanselleres dersom du ikke allerede har betalt. Hvis forfallsdato er før vi rekker å motta returen anbefaler vi at du betaler fakturaen for å unngå tilleggsgebyrer fra Klarna. Har du betalt fakturaen vil beløpet bli refundert. Mer info om dette vil du få på epost fra oss når vi har mottatt og behandlet din retur.


Bytte av vare
Passet ikke det du kjøpte? Det er ikke noe problem. Fyll ut skjemaet ovenfor med informasjon om hva du ønsker å bytte til, så sender vi deg riktig størrelse/vare. Dersom varen du ønsker å bytte til er dyrere må du bestille denne på vanlig måte i nettbutikken. Vi vil refundere deg for varene du returnerer.

Reklamasjon
Ved reklamasjon må du sende med et eget ark hvor du beskriver problemet med varen. Vi vil behandle dette i henhold til vanlige rutiner og i noen tilfeller er vi nødt til å sende varen til våre leverandører for nærmere undersøkelse.

Ferdig betalt fraktlapp
Send en e-post til retur@hektapatur.no dersom du ønsker å få tilsendt en ferdig betalt fraktlapp. Oppgi ordrenummer og hva du ønsker å bytte/returnere i e-posten. Fri retur gjelder ikke kajakker.

Bytte og returlapp-skjema