Kundeservice

Bestilling og frakt

Betaling

Bytte og retur

Kjøpsvilkår

Kontakt oss

Om Hekta På Tur







Bestilling og frakt

Hvor er pakken min?

Pakken din kan du spore ved hjelp av ditt mobilnummer på posten.no.
Vi anbefaler også at du laster ned Posten sin sporingsapp. Da kan du enkelt følge med hvor pakken din er. Appen lastes ned her.

Hvor mye koster frakten?

Det er fri frakt på alle bestillinger over 1000,-.
Handler du for et lavere beløp er fraktkostnaden kun 89,- uansett hvor i landet du bor.

Frakt til Svalbard koster kr 300,- uansett bestillingsbeløp.

Kan jeg legge til en vare eller slå sammen bestillinger?

Vi gjør alt vi kan for at dette skal være mulig. Dersom du har valgt fakturasom betalingsmåte kan vi legge til varer på din bestilling. Send en e-post til kundeservice@hektapatur.no med informasjon om hva du ønsker å få lagt til.

Har du betalt med kort må du legge inn en separat bestilling. Ta kontakt med oss via telefon eller e-post dersom du ønsker å få denne sendt sammen med en tidligere bestilling, så skal vi gjøre alt vi kan for å få det til.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Vi har fri retur, så alt du trenger å gjøre er å sende en mail til retur@hektapatur.no med informasjon om hva du ønsker å returnere. Vi vil deretter sende deg en ferdig betalt fraktlapp som du printer ut og teiper på pakken din.

Betaling og refundering

Hvilke betalingsalternativer har dere?

Hos oss kan du velge om du ønsker å betale med kort, delbetaling eller faktura. Vi benytter Klarna Checkout, så det er Klarna som bestemmer hvilke betalingsalternativer du får tilgjengelig.

Jeg får ikke valgt faktura. Hvorfor?

For å få muligheten til å betale med faktura må du oppgi hele ditt personnummer. Klarna vil deretter i løpet av et halvt sekund gjøre en kredittvurdering av deg og på bakgrunn av dette bestemme om du får muligheten til å bestille med faktura eller ikke.

Pengene er trukket fra kortet, men jeg har ikke fått ordrebekreftelse?

Grunnen til dette er mest sannsynlig at du har tastet feil e-postadresse. Ta gjerne kontakt med oss, så vil vi undersøke dette videre :)

Jeg har returnert en vare og ønsker pengene refundert

Så fort vi har mottatt varen(e) i retur fra deg vil vi registrere dette i systemet til Klarna. De vil deretter refundere pengene tilbake til deg.

Dersom du har betalt med kort vil pengene automatisk bli tilbakeført til ditt kort.

Bestilte du med faktura vil du få en e-post fra Klarna med et skjema du må fylle ut, slik at Klarna vet hvilken konto du ønsker pengene tilbakeført til.

Kan bedrifter/firmaer bestille fra Hekta På Tur?

Ja, det er ikke noe problem. Når du står i kassen kan du velge "Endre til firmakunde" øverst til høyre.  Får du problemer med bestillingen, ta kontakt med oss.

Bytte og retur

Jeg ønsker å bytte en vare. Hva gjør jeg?

1. Send en e-post til retur@hektapatur.no med informasjon om hva du ønsker å bytte. Vi vil deretter sende deg en ferdig betalt fraktlapp pr e-post.

2. Fyll ut "Bytte og Retur"-skjemaet som fulgte med i forsendelsen. Finner du det ikke, kan du laste det ned her

3. Print ut fraktlappen fra punkt 1 og teip denne på pakken. Lever pakken til nærmeste postkontor/post i butikk.

Jeg ønsker å returnere en vare. Hva gjør jeg?

1. Send en e-post til retur@hektapatur.no med informasjon om hva du ønsker å returnere. Vi vil deretter sende deg en ferdig betalt fraktlapp pr e-post.

2. Fyll ut "Bytte og Retur"-skjemaet som fulgte med i forsendelsen. Finner du det ikke, kan du laste det ned her


3. Print ut fraktlappen fra punkt 1 og teip denne på pakken. Lever pakken til nærmeste postkontor/post i butikk.

Jeg har ikke betalt fakturaen og ønsker å returnere. Må jeg betale den?

Dersom du rekker å returnere varene før betalingsfristen har gått ut trenger du ikke å betale fakturaen. Har derimot fristen gått ut anbefaler vi at du betaler fakturaen, slik at du unngår eventuelle purregebyrer osv. Så fort vi mottar varene hos oss vil vi registrere din retur i systemet til Klarna og du vil få pengene refundert.

Jeg ønsker å bytte til noe som er billigere/dyrere?

Det er fullt mulig å bytte til noe som er billigere. Du vil da få refundert eventuelt mellomlegg.

Dersom du ønsker å bytte til noe som er dyrere vil du få pengene for hele kjøpet refundert og må deretter legge inn en ny bestilling. Grunnen til dette er at vi ikke får lov til å øke verdien på din opprinnelige bestilling.